Freelancer Brno, Vyškov - marketing, tvorba webu
Sdílejte stránky o tvorbě webu, SEO, PPC

Marketingová strategie - marketing zaměřený na výkon

SEO konzultace
  • Vytvoření marketingové strategie
  • Výběr vhodných kanálů k propagaci
  • Návrh a vypočítání investice a návratnosti
  • Volba, optimalizace zdrojů návštěvnosti a vhodně zvolené aktivity
dle rozsahu


Co to je výkonnostní marketing?

Výkonnostní marketing, jak vyplývá z názvu, je marketing zaměřený na výkon. Výkonem se v tomto případě rozumí měřitelná akce konverze na vašich webových stránkách, kterou může být např. registrace, přihlášení k odběru novinek, vyplnění objednávky nebo nákup v e-shopu. Marketing zaměřený na výkon. Doby, kdy se nedala vyhodnotit reklama z hlediska výkonu je dávno pryč. Díky on-line nástrojům je možné vyhodnocovat, zaměřovat a stále vylepšovat reklamu. Výkonnostní marketing stanovení cílů, optimalizace zdrojů návštěvnosti, efektivizace webu, PPC systémy, Optimalizace pro vyhledávače (SEO), Affiliate marketing.

Co se nedá měřit, to nelze ani vyhodnocovat. Proč nevyužít moderní technologie a začít cílit na správnou zákaznickou skupinu?



Jak je tvořím marketingovou strategii ?

Marketingových strategií je mnoho. Vždy je to o konkrétním požadavku a investované částce. Na výkonnostním marketingu je skvělé, že lze reklamu měřit, vyhodnocovat a získané poznatky využít pro zlepšení další propagace. Proto doporučuji nechat si hned na začátku vytvořit marketingovou strategii na míru.


Podstata výkonnostního marketingu

Podstatou výkonnostního marketingu je stanovení měřitelného cíle na webových stránkách nebo v internetovém obchodu a dlouhodobá optimalizace internetových aktivit, aby bylo možné efektivně maximalizovat stanovený cíl. Optimalizace má v tomto případě dvě hlavní části, a to optimalizaci zdrojů návštěvnosti a efektivizace webových stránek. Optimalizace zdrojů návštěvnosti je výběr online reklamních aktivit (např. výběr klíčových slov a webových stránek, na kterých se bude zobrazovat reklama) tak, aby vedly k maximálním efektivním konverzím. Nejpoužívanějšími zdroji návštěvnosti jsou PPC systémy a affiliate marketing. Efektivizace webových stránek znamená snahu o maximalizaci konverzí u příchozích návštěvníků. Můžeme sem zařadit použitelnost, přívětivost a snadnou orientaci na webových stránkách atp. K hodnocení nám slouží např. Google Analytics, Google Adwords, Sklik či sociální sítě.


Některé nástroje pro výkonnostní marketing


Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Optimalizace webových stránek pro vyhledávače je využívána pro dosahování stanovených cílů prostřednictvím lepšího umístění vašich webových stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích. Výsledkem kvalitní optimalizace jsou odkazy na Vaše webové stránky na předních pozicích v přirozených výsledcích vyhledávání.

Affiliate marketing

Affiliate marketing jsou aktivity, které jsou odměňovány procentem nebo pevnou částkou z prodeje výrobků a služeb (zpravidla z objednávky). Poskytovatel reklamního prostoru je tedy odměňován pouze za uskutečněné nákupy.

PPC systémy

Jedním z nejvyužívanějších nástrojů výkonnostního marketingu jsou PPC systémy, u kterých se platí pouze za klik na reklamu. V českém prostředí jsou to např. Google AdWords, Sklik nebo Facebook.

Závěrem je nutné dodat, že výkonnostním marketingem se musíte zabývat po celou dobu provozu webových stránek nebo internetového obchodu, musíte sledovat zpětnou vazbu a také vyhodnocovat efektivitu použitých nástrojů.

Výkonnostní online marketing si klade za cíl dosahovat výkonu bez ohledu na využitý marketingový kanál. V současnosti již není možné „vzít marketingový kanál, dát do něj budget, nechat to běžet a vydělat více, než vložím“, Konkurence je stále agresivnější.




Pro výkonnostní marketing využívám zejména následující kanály:

PPC ve vyhledávání v síti Adwords, Sklik a další – PPC je považováno za „krále výkonnosti“. Při platbě za klik je možné přesně spočítat, kolik jste investovali a kolik jste vydělali. Ale může fungovat to, když přivedeme návštěvnost na neoptimalizovaný web?

PPC v obsahové síti a remarketing – obsahová síť se ideálně hodí pro oslovení nových zákazníků. Remarketing využíváme pro oslovení zákazníků, kteří web již navštívili, ale nenakoupili.

PPC na sociálních sítích – sociální sítě umožní zacílit na správné publikum pomocí všech parametrů, které o sobě na sociálních sítích uživatelé prozradí.

E-mail marketing – e-mailing je tradičně kanál s nejvyššími konverzemi. Ale je nutné posílat e-maily, které nejsou spam, ve chvíli kdy je uživatel očekává ve formě, která jej zaujme.

Všechny marketingové kanály musí být podpořené kvalitní webovou analytikou a pravidelným A/B a dalším testováním.



MÁM ZÁJEM O MARKETINGOVOU STRATEGII NA MÍRU





A co k tomu využívám za nástroje?

Zkušenosti z předchozích projektů Rozum Konkurence Google Adwords Google Analytics Seznam Sklik Facebook Heuréka Zboží Google Nákupy Mailchimp Slevomat Slevoking Partnerské weby Offline reklama A další ...